1. GET dir: nieuws
2. GET dir: nieuws
3. GET dir: nieuws

In composeIncludeFileName
Filename: /home/web/public/nieuws/
langcode:
bestaat niet.
Test op /home/web/public/nieuws/.inc
1. includeFile:
2. includeFile:

In composeIncludeFileName
Filename: /home/web/public/nieuws/index
langcode:
bestaat niet.
Test op /home/web/public/nieuws/index.inc
/home/web/public/nieuws/index.inc bestaat.
3. includeFile: /home/web/public/nieuws/index.inc
4. GET dir: nieuws

In composeIncludeFileName
Filename: /home/web/public/nieuws/keywords
langcode:
bestaat niet.
Test op /home/web/public/nieuws/keywords.inc

In composeIncludeFileName
Filename: /home/web/public/keywords
langcode:
bestaat niet.
Test op /home/web/public/keywords.inc
/home/web/public/keywords.inc bestaat.
nieuws (index)
cybertux-logo
Archief
Chat met ING Interactive TV Channel List Thijs Römer en Katja Schuurman Vliegveld Corvera gaat open Tesla en Elon Musk onder vuur van investeerders Grote brand in Antwerpse haven Grote drugsvangst in Spanje The meaning of covfefe Facebook for the Senior Generation Binary Clock

Chat met ING

Wednesday, 26 September 2018

ING heeft weer eens wat. Ze zijn dolblij met hun vernieuwde website. Een paar leuke schermpjes die modern moeten lijken en alle problemen zijn opgelost.
Denken ze.
Vandaag een chat geprobeerd op te zetten.
We hebben hier een probleem en ze bieden de mogelijkheid om te chatten. Een mooi moment om met HUN tijd mee te gaan, dus we starten een chat.

Een vriendelijke Willie vertelt dat ze blij is dat ik een chat met haar wil beginnen.
Tja, zoiets begin je meestal niet om vrienden te maken, maar simpelweg omdat je een probleem hebt.
Maar goed, tijdens haar training hebben ze haar vast geleerd op die klantviendelijk wijze te beginnen.
Is niet haar schuld.

De vraag is waar ze mij mee kan helpen.

Ik antwoord met twee regels tekst dat we bang zijn binnenkort een probleem te hebben wegens verblijf in het buitenland. Uiteraard iets concreter dan ik hier openbaar maak, maar voor dit verhaal niet zo belangrijk.

Ik klik op [Verstuur] en wacht.

Ik wacht nog wat langer...

En nog wat langer, dus ik klik nog eens op [Verstuur], want ik zal het de eerste keer niet goed gedaan hebben.
Ik behoor tenslotte niet tot de hedendaagse gemeenschap die meent dat het altijd aan een ander ligt.

Ik wacht dus nóg wat langer.
Overtuigd als ik ben van mijn eigen onvermogen om op een virtueel knopje te klikken, doe ik dat nog eens, maar nu écht goed.

En zie: Na nóg wat langer gewacht te hebben, komt daar het antwoord: "U heeft te lang gewacht met reageren, dus ik beëindig deze chat." Of woorden van gelijke strekking.

Nou, daar zijn we mooi klaar mee.
Lang gewacht en nada opgeschoten.

ING is gelukkig nog wel geinteresseerd in mijn ervaring met hun chat. Ze willen tenslotte graag weten wat hun klant vindt van hun systeem.
Stel je voor dat ze mensen moeten inhuren die hun systemen test. Dat kost alleen maar geld en dat vind de aandeelhouder vast niet goed.

Ik krijg dus de mogelijkheid om een vragenlijst in te vullen. Prima. Het zijn maar 7 vragen, dus dat doe ik wel.
Na alle vragen te hebben beantwoord, klik ik op [Versturen] of zoiets en ik krijg meteen respons van het systeem. Dat is Super!

Helaas krijg ik de mededeling dat niet alle vragen zijn beantwoord.
Nog steeds in de veronderstelling dat ik te maken heb met iets dat door capabele mensen is ontwikkeld, loop ik dus nog eens door alle vragen heen.

Nee, ik snap het niet. Ik heb toch echt overal een antwoord op gegeven.
Misschien zie ik toch iets over het hoofd en ik vraag mijn lief om even mee te kijken. Het ligt tenslotte nooit aan een ander, dus ik zal ergens wel een vraag hebben gemist.
Maar nee, ook mijn lief vind dat ik netjes alles heb beantwoord.

Ik wijzig toch nog even een vraag waar ik het cijfer 0 heb gegeven, in 1. Het ZOU kunnen dat het systeem een nul interpreteert als "niet beantwoord". Zou natuurlijk niet mogen, maar ook programmeurs maken wel eens een foutje.
Helaas, ook dat biedt geen uitkomst. Het systeem houdt vol dat ik niet alle vragen heb beantwoord.

Nu zit ik dus nog steeds met een vraag en potentieel zelfs met een probleem en kan niet eens eerlijk vertellen hoe ik het vind dat de vraag niet is beantwoord, terwijl daar toch duidelijk de mogelijkheid toe is geboden.

En daarom zit ik hier een kwartier te vergooien om die frustratie van me af te schrijven.

O ja, die rommel staat bij ING in de categorie "Service". Ja... echt!